Neked miért fontos Európa?

Projekt partner: European Roundtable of Industrialists, Nestlé, MOL

Célcsoport: 16-25 éves korosztály

Célkitűzés: A Miért fontos Nekünk Európa (Why Europe matters) projekt célja, hogy meghallgassa a fiatalok véleményét Európával ,az Európai Unióval, az oktatással, munkavállalással és elvárásokkal kapcsolatban.

A Miért fontos Nekünk Európa (Why Europe matters) projekt célja, hogy meghallgassa a fiatalok véleményét Európával ,az Európai Unióval, az oktatással, munkavállalással és elvárásokkal kapcsolatban. A felmérés során 10000 fő bevonása a célunk

Ismer valakit, aki 16 és 25 év közötti fiatal? Európában él? Tanul, vagy már dolgozik? Munkanélküli ? Saját vállalkozása van? Szeretne egy jobb jövőt? Mi aggasztja? Klímaváltozás, oktatás, terrorizmus…?

A kérdések megválaszolása  csupán néhány percet vesz igénybe. A vélemények és a fiatalok válaszainak segítségével egy erős üzenetet küldhetünk a politikusoknak és szervezeteknek. Adja a hangját ahhoz, ami Önnek is fontos!

Kattintson, és ossza meg a véleményét velünk!

A kitöltéssel jegyet nyerhet a JA Alumni által szervezett „Create” konferenciára, Tallinban 2018. augusztus 29- szeptember 2. között. https://create18.eu/

A kérdésekre adott válaszokat a legszigorúbb titoktartással kezejük.

A felmérésről további információkat olvashat a nemzetközi honlapon: http://www.whyeuropematters.eu/

Újságcikk: http://zsirafmagazin.zsiraf.hu/2zsirfKft/Zsiraf/zsiraf-diakmagazin-2017-szeptember/?page=28

 

Innovációs workshop 16-25 év közötti fiatalok számára – Miért fontos nekünk Európa?

  • Helyszín: Miskolc
  • Időpont: 2017. november 23. 9:00-18:00
  • Szervező: Junior Achievement Magyarország

Program összefoglaló:

A nemzetközi Why Europe matters kezdeményezés részeként 9 országban kerülnek megrendezésre az innovációs workshopok 16-25 éves fiatalok számára. Az egész napos intenzív program során a mozgásba hozzuk a résztvevők vállalkozói készségeit és együttműködési technikáit. 60 fiatalnak, lesz lehetősége arra, hogy 5-6 fős csapatokban dolgozva, vállalati szakemberekkel együttműködve olyan ötletet dolgozzanak ki, amely segítségével Európa egy a fiatalok számára is vonzó hellyé válhat. Nemzetközi honlap:  http://www.whyeuropematters.eu/

Amit adunk:

  • Fiatalok kreatív gondolkodásának fejlesztése
  • Valós, hétköznapi probléma megoldása csapatmunka során
  • Tapasztalati tanulás, amely a diákok és vállalati önkéntesek együttműködésén alapszik.
  • Rendhagyó tanulási környezet, mely kiemeli a fiatalokat az iskola, egyetem falai közül. Kapcsolatépítés nagyvállalatok önkénteseivel.

Plusz lehetőség: a workshop résztvevői pályázhatnak egy jelentkezési lap valamint egy 1 perces angol nyelvű  videó anyag beküldésével arra, hogy 2018 márciusában Brüsszelbe utazzanak a program záró rendezvényére. Az eseményen megismerkedhetnek EP képviselőkkel, döntéshozókkal valamint vállalati vezérigazgatókkal és együtt vitathatják meg Európa jövőjével kapcsolatos elképzeléseiket. A jelentkezők közül 4 fiatalnak lesz lehetősége a kiutazásra, amelynek teljes költségét a program fedezi.

A jelentkezési határidő november 16.

A workshopra itt, a brüsszeli útra itt lehet regisztrálni. Utóbbi előfeltétele a workshopon való részvétel.

További részletek az eseménnyel kapcsolatban itt érhetők el.

A workshopot a Junior Achievement Magyarország szervezi a Nestlé Hungária és a Mol Group támogatásával.

Képek a workshopról

Miért fontos Európa – magyar fiatalok bevonásával elemzik Európa szerepét

2017. 11. 29 – A „Why Europe matters” (Miért fontos Európa) elnevezésű új európai kezdeményezés célja, hogy megszólítsa és bevonja a fiatalokat a vezető politikusokkal és vállalati vezetőkkel folytatott eszmecserébe. A Gyáriparosok Európai Kerekasztala (ERT) és a JA Europe szervezet együttműködésében megvalósuló nemzetközi felmérés során több mint tízezer fiatalt kérdeznek reményeikről és aggályaikról. A felméréshez kapcsolódó országos fórumot Miskolcon tartották.

 

A határokon átívelő projekt a Római Szerződés 60. évfordulójára emlékezve indult el idén tavasszal azzal a céllal, hogy a fiatalokat egy erősebb Európa megteremtésében érdekeltté tegye. A fiatalokkal történő párbeszéd indítását célzó nemzetközi program feladatának tekinti, hogy megszólítsa mindazokat, akiket az elmúlt években érintett az Európában tapasztalt gazdasági és politikai nyugtalanság.

Az elmúlt időszakban az európai újságok címlapjait rendre olyan témák uralták, mint például a terrorizmus veszélye, külpolitikai kérdések, az Euro helyzete vagy a bevándorlás, aminek következményeként bizonytalanság járja át a 16-24 év közötti fiatalok reményeit és ambícióit. További hátráltató körülmény, hogy ugyan a fiatalkori munkanélküliség egyre inkább csökken a térségben, a 16-24 év közöttiek egy ötöde még mindig nem jut álláshoz.

Ahogyan az 1957. március 25-én aláírt Római Szerződés, és az így megalapuló Európai Gazdasági Közösség számára, úgy a mai európai közösségnek is a fiatalság jelenti az inspiráció és a lehetőségek legnagyobb forrását. Európa abban ez esetben tud igazán megerősödni és így visszanyerni stabilitását, ha az akadályok leküzdéséhez konstruktívan bevonja a fiatalokat is, és meghallgatja elképzeléseiket, aggályaikat és ötleteiket.

A hazai program megvalósításában a JA Magyarország szervezettel a Gyáriparosok Európai Kerekasztalának két tagja, a MOL-csoport és a Nestlé működik együtt. Magyarországon, hasonlóan a másik nyolc partner országhoz a felmérésen túl innovációs workshopot is rendeztek, amelynek során a MOL-csoport és a Nestlé munkavállalói önkéntesként támogatták a résztvevő fiatalok ötletfejlesztését az európai kérdésekkel kapcsolatban.

„A Gyáriparosok Európai Kerekasztalával történő együttműködésünk célja, hogy hozzájáruljunk egy erősebb és vállalkozóbb szellemű Európához, egy olyan Európához, amely a legjobbat képes kihozni a fiatal emberi erőforrásból. Európának több vállalkozóra és új növekvő vállalkozásokra van szüksége, amelyek pedig új, képzett munkaerő felvételére épülnek. Fontos, hogy meghallgassuk, mit gondolnak a fiatalok Európáról és, hogy milyen Európát szeretnének. Csupán az ő ötleteik tarthatják majd fenn a jövőben” – mondja Caroline Jenner, a JA Európa vezérigazgatója.

„Elengedhetetlen, hogy megértsük a fiatalok elvárásait és reményeit Európa fejlődéséhez és előrehaladásához. Ez az összefogás a JA Europe szervezettel azt a cél tűzte ki, hogy újra egy dinamikus párbeszédbe vonja be a fiatalokat, amelynek tárgya, hogy milyen Európát képzelnek el maguknak”- mondja Brian Ager, az ERT főtitkára.

„Örömmel mentoráltuk a program résztvevőit, hiszen a Nestlé – Összefogás a Fiatalok Foglalkoztatásáért kezdeményezés egyik alap célkitűzése a fiatalok készségeinek fejlesztése. Ahhoz, hogy megfelelő jövőt teremtsünk a fiatalok számára Európa-szerte, cégeken, szektorokon és kormányzaton átívelő összefogásra van szükség, ebben az ERT kezdeményezésének kiemelt szerep jut” – tette hozzá Tompa Gábor a Nestlé külső vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója, aki mentorként vett részt az eseményen.

Az együttműködés során a fiatalok számos olyan programba kapcsolódhatnak be, melyek a „Miért fontos Európa” kérdést járják körbe. A nemzetközi felmérésen túl az innovációs workshopra Magyarországon múlt héten Miskolcon került sor. Az ország számos pontjáról érkező középiskolások, főiskolások és egyetemisták vállalati vezetőkkel együtt dolgozhattak, valamint véleményt cserélhetnek azzal kapcsolatban is, hogy ők maguk miképpen látják az Európai Uniót, hogyan fejlődhet tovább és hogyan lehetséges hangsúlyosabban érvényesíteni a fiatalság hangját az európai gazdasági fejlődéssel vagy a fiatalok munkavállalásával kapcsolatban. A program záró rendezvényeként 2018 tavaszán nemzetközi találkozóra kerül sor európai szintű döntéshozók, vállalati vezetők és a fiatalok bevonásával  Brüsszelben, melyen a legügyesebb magyar diákok is ott lehetnek.

A Gyáriparosok Európai Kerekasztaláról

A Gyáriparosok Európai Kerekasztala (ERT) egy fórum, amely összehozza a legfőbb európai multinacionális nagyvállalatok vezérigazgatóit és elnökeit. Az ipari és technológiai szektorban tevékenykedő vállalatok Európa számos területén működnek, amelyeknek összbevétele meghaladja a 2,250 milliárd eurós összeget, több mint 6.8 millió embernek biztosítva munkahelyet. Évente több mint 50 milliárd eurót költve kutatásra és fejlesztésre főképp Európában.

Az ERT  mind nemzeti, mind európai szinten olyan irányelvek mellett áll ki, amelyek segítségével javulhat az európai növekedés, versenyképesség és foglalkoztatottság.

www.ert.eu

A Junior Achievement Magyarországról

A Junior Achievement Magyarország (JAM) a Junior Achievement Worldwide tagja, 1993 óta működik Magyarországon. Jelenleg az ország 190 településén több mint 40 ezer diák vesz részt az általuk szervezett és fejlesztett huszonkét gazdasági program valamelyikében. A JAM küldetése, hogy az üzleti élet szereplőivel együttműködve olyan programokat kínáljon a tanulóknak, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy megismerkedjenek a vállalkozások világával, az üzleti élet alapjaival. Az alapítvány munkatársai bíznak abban, hogy a programokon részt vevő tanulók az üzleti közösség felelős tagjaivá válnak a jövőben. További információ: https://old.ejam.hu/

A MOL-csoportról

A MOL-csoport integrált, nemzetközi olaj- és gázipari vállalat, budapesti központtal, amely 25 000 munkavállalót számláló dinamikus, nemzetközi szervezetével több mint 30 országában van jelen, és több mint 100 éves iparági múltra tekint vissza. A MOL kutatási és termelési tevékenysége mögött több mint 80 éves szénhidrogén-ipari tapasztalat áll. A vállalat jelenleg 8 országban végez kitermelési tevékenységet és 13 országban rendelkezik kutatási eszközökkel. A MOL-csoport négy finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet integrált ellátási lánc menedzsment keretében Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózatához pedig több mint 2000 töltőállomás tartozik Közép- és Délkelet-Európa 10 országában.

Nestlé – Összefogás a Fiatalok Foglalkoztatásáért kezdeményezről

A „Nestlé a Fiatalok Foglalkoztatásáért” kezdeményezést 2013-ban indította útjára a vállalat Európában, amelynek egyik legfontosabb pillére a 2014-ben indult „Összefogás a Fiatalok Foglalkoztatásáért” partnerprogram. A Nestlé és az Összefogás tagjai 2016-ig 115 ezer fiatalnak teremtettek munkalehetőséget Európa-szerte, és csak az elmúlt egy évben 90 000 fiatal számára biztosítottak gyakornoki vagy teljes munkaidős lehetőséget. Magyarországon a Nestlén és partnervállalatain kívül az üzleti élet más szereplői, a kormányzati szféra, az oktatási és ifjúsági szervezetek is bekapcsolódtak a programba. Munkájuk eredményeként és a csatlakozó 16 magyar vállalatnak köszönhetően összesen 1645 fiatal és 613 gyakornok jutott munkalehetőséghez.

Nemzetközi diákcsapatok az Európai Bizottságban

A „Why Europe matters”  c. nemzetközi projekt elért utolsó állomásához, amikor március 20-21-én 9 ország diákjai dolgoztak együtt olyan kihívásokon, amelyek a minőségi oktatást és a biztonság kérdését boncolgatták európai szinten. Az intenzív program nem kisebb feladat elé állította a résztvevő diákokat mint, hogy az érkezést követően kezdjenek el a helyszínen összeállt nemzetközi csapatokban ezeken a kérdéseken dolgozni. Az első nap délutánján már csatlakoztak hozzájuk az Iparosok Európai Kerekasztalának önkéntesei, hogy szakmai szempontból segítsék az ötletek fejlesztését. A munka egészen este 11-ig eltartott, majd másnap már reggel 8-kor folytatódott. A prezentációk próbáját és egy rövid sétát követően az esemény helyszíne áthelyeződött az Európai Gazdasági és Szociális Bizottságának épületébe.  A tanácsteremben EP képviselők valamint nagyvállalati vezetők  előtt került sor a kidolgozott ötletek prezentációjára.  Az esemény pedig Navracsics Tibor biztos úr szavaival zárult.

Ezúton gratulálunk minden kedves résztvevőnek a kitűnő teljesítményhez, hisz idegenekkel, angol nyelven dolgozni ilyen jellegű problémakörök kapcsán nem hétköznapi feladat, de szerencsére sikeresen vették az akadályokat a fiatalok. Fantasztikus volt látni, hogy milyen taplraesetten, elszántan és bátran álltak ki a szakmai zsűri elé a diákcsapatok.

Külön köszönet Csáki Lillának, Vámosi Flórián Balázsnak és Pósa Péternek a részvételért!

Képek: http://www.whyeuropematters.eu/2018/03/22/photos-youth-speak-up-21-march-2018/